Najpopularniejszy nakład
Cena za 1000 szt. A6
Minimalny nakład
Typowy czas oczekiwania
DRUK WROCŁAW Ulotki A6, ulotki A5, ulotka A4, ulotka DL
Jak zaprojektować ulotki do druku?
Z naszego doświadczenia wynika, że ulotki używane do promocji lokalnych firm, wydarzeń czy biznesów to jedne z pierwszych pomysłów na to jak powiadomić dużą grupę ludzi o tym co organizujemy. Nic zresztą dziwnego: jest to najpopularniejsza i najprostsza forma przekazu, znana nam od zawsze. Poniżej przedstawię techniczne i praktyczne porady jak nie zmarnować pieniędzy na tworzenie i wydruk ulotek.
Jakie są najpopularniejsze formaty ulotek?
Na dobrą sprawę w większości potrzebne jest jedno rozróżnienie: ulotki proste i składane. Proste to po zdecydowana większość ulotek, jakie przewijają się przez nasze ręce.
Cztery formaty ulotek do druku, które trzeba znać to:
- ulotka A6 (rozmiar 148×105 mm czyli 1/4 zwykłej białej kartki papieru)
- ulotka A5 (210×148 mm czyli połowa zwykłej kartki)
- ulotka A4 (297×210 mm czyli typowa kartka)
- ulotka DL (99×210 mm czyli 1/3 zwykłej kartki)
Co jest ważne przy przygotowaniu ulotki do druku?
Ulotki są zwykle drukowane na papierze nieco większym niż wynosi podany wyżej rozmiar i zostają docięte. By wyglądały estetycznie i ładnie przy projektowaniu musisz pamiętać o dodaniu spadów. Spady to nic innego jak obszar który zostanie docięty. Zwykle w projektach po prostu przedłużasz tło ulotki o 2 mm z każdej strony. Przez to rozmiar ulotek do druku wynosi np. dla ulotek A6 152×109 mm. Po docięciu zostanie 148×105 mm.
Pliki powinny być w formatach zamkniętych czyli np. PDF. Dzięki temu to co widzisz na swoim komputerze i my po otrzymaniu pliku to to samo. Istotne jest także to by kolory zostały zapisane w profilu barw CMYK. Twój grafik na pewno będzie o tym wiedział, jednak pamiętaj o tym. Co się stanie jeśli otrzymamy plik w profilu barw takim jak wyświetlany na komputerze czyli RGB? Maszyny oczywiście wydrukują taki plik, ale same automatycznie zmienią barwy. Może się wtedy okazać, że wydruk, który otrzymasz będzie wyglądał inaczej niż oczekiwałeś. Zwykle te różnice są niewielkie, jednak czasami jaskrawy róż po wydruku staje się fioletem, a szarości są niebieskawe. Ostatnia ważna rzecz to rozdzielczość zwana przez klientów po prostu jakością. Aby wydruk ulotki był czytelny, ostry i wyrazisty zalecana rozdzielczość to minimum 300 DPI (kropek na cal kwadratowy, miara określająca rozdzielczość).
A zatem pamiętaj o przynajmniej tych 4 aspektach:
- Spady po 2 milimetry z każdej strony
- Format PDF
- Kolorystyka w profilu CMYK
- Rozdzielczość 300 DPI lub więcej
Jak zaprojektować skuteczną ulotkę?
Ile razy na przejściu dla pieszych otrzymałeś ulotkę o zupełnie nieinteresującym cię temacie od osoby zainteresowanej jedynie najszybszym pozbyciem się całej partii? Ja mnóstwo razy i wiem, że taka metoda najczęściej działa słabo. Choć czasem jest dobrym sposobem promocji to częściej jest bardzo słabym dlatego, że nie została dobrze przemyślana.
Zależnie od rodzaju biznesu i działalności można różnie wykorzystać tę metodę. Oto kilka rad jak zrobić to skuteczniej.
Komu rozdasz swoje ulotki?
Pierwszym i zawsze najważniejszym pytaniem jest: kto we Wrocławiu powinien otrzymać moje ulotki? Rozdawanie je w centrum, każdemu jak leci pozwoli je szybko rozdać i równie szybko trafią do kubła. Jeśli jesteś kwiaciarnią osiedlową to zacznij promocję od umieszczenia swoich ulotek w popularnych miejscach: innych sklepach, klubach seniora, popularnych restauracjach. Tam są ludzie, którzy będą twoimi klientami o ile się o tobie dowiedzą. Spróbuj osobiście rozdawać ulotki z prawdziwym uśmiechem a zobaczysz, że przy okazji poznasz osobiście sporo swoich odbiorców.
Wstrzel się w dobry czas
Nie ma nic lepszego niż produkt lub usługa po którą klient sam potrzebuje i nie musimy mu go sprzedawać. On sam wie, że tego potrzebuje i po prostu chce Ci za to zapłacić. Wracając do kwiaciarni może to być czas przed dniem kobiet kiedy skierujesz swoje działania do mężczyzn, którzy chcą kupić kwiaty swojej ukochanej. Jeśli organizujesz imprezę, która chcesz wypromować to warto zacząć promować wydarzenie odpowiednio wcześnie by zapełnić szybko limit miejsc. Będąc pszczelarzem można przypomnieć swoim klientom w drugiej połowie listopada, kiedy gospodynie zaczynają wyrabiać ciasto na pierniki, do którego mogą dodać naturalny miód.
Mierz efektywność ulotek
To moim zdaniem jeden z największych problemów większości osób drukujących ulotki – niemierzenie efektywności. Zresztą w internecie także często tego nie robimy, prawda? Jak często pytamy klienta jak się o nas dowiedział, jak do nas trafił? Z tego co obserwuję to bardzo rzadko. A można to zrobić bardzo prosto. W przypadku np. ulotki możemy zamieścić na niej informację, mówiącą, że z tą ulotką otrzymamy rabat w wysokości 5, 10, 15% na daną usługę czy produkt. Ważne aby ta informacja nie była wielkości główki od szpilki a została mocno zaakcentowana, bo to niemal zawsze duża zachęta dla konsumentów.
Warto także zastosować ograniczenie czasowe np. tylko do 15.12. Co dalej? Drukujemy np. 1000 ulotek A6 i kosztuje nas to 110 złotych. Rozdajemy ulotki na początku grudnia i do 15.12 z naszych usług korzysta 20 osób zamawiając produkty na kwotę 340 złotych (20×17 zł jako przykład). Odejmujemy 340 – 110 i otrzymujemy 230 zł zysku. Dzięki temu wiemy czy ta metoda przynosi więcej niż w nią inwestujemy.
Ulotki – drukujemy we Wrocławiu
Jeśli będziesz potrzebował naszej pomocy to chętnie zajmiemy się wydrukiem twojej ulotki, plakatów czy innych materiałów promocyjnych. Mieścimy się przy Moście Grunwaldzkim i chętnie pomagamy naszym klientom.